saya suka tgk mereka tersenyum (:

"Cukuplah Allah yang menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik – baik pelindung" (Ali Imran 3:173)

Thursday, January 13, 2011

Surat untuk bakal SUAMI (:

Assalamualaikum.

Buat suamiku..

Di mana awak sekarang ? Hurm. You know what, I wish I could meet you as soon as possible. Are you waiting for me just like I did to you ? Saya sangat sangat sedih sekarang. Alangkah bahagia kalau saya tahu siapa awak sekarang. You know what, I hate to hurt other people who hopes for me. Awak tahu saya sakit bila orang sedih sebab saya. ;(

Awak, saya tak tahu awak siapa tapi biarlah saya luah dekat sini okay ? Saya tahu awak ada di luar sana. Awak, awak buat apa sekarang ? Jangan lah awak bermesra sangat dengan perempuan lain pulak. Saya tak marah awak kawan tapi selagi awak tahu jaga batas, itu pon dah cukup. Jangan biar perempuan berharap dengan awak, kelak awak akan sakiti dia. Saya perempuan, saya tahu sakit macam mana berharap dekat someone yang kita cinta tapi tak berbalas.

Awak, kalau saya tahu awak siapa, tak perlu lah saya lawan perasaan gila gila untuk lupakan memori lama saya sebab saya yakin dengan awak, awak boleh bahagiakan saya. Awak tahu tak saya rasa macam hati saya kena toreh saja bila saya fikir pasal kenangan lama saya. Saya tertanya-tanya kenapa saya dilakukan sebegini ? Apa saya sangat tidak baik kah waktu dulu ? Kenapa saya ? Apa saya tidak layak dicintai ?

Awak, awak lah tempat saya mengadu. Saya tahu nie tempat umum, tapi apa boleh buat. Saya cuma yakin awak ada di luar sana. Awak, saya tanak awak rasa macam mana saya rasa jadi awak jagalah hati awak untuk orang lebih layak bagi awak. Awak nak bersuka ria ? Perlu kah sampai awak boleh lukakan hati insan lain ? Hurm. Awak, saya mohon jangan. Persiapkan lah diri untuk yang selayaknya.

Awak, kalau awak tahu apa yang saya rasa sekarang, mesti awak turut menangis. Awak, saya tak boleh henti menangis, tapi bila saya fikirkan pasal awak bakal suami saya, terus saya kuatkan diri saya. Awak saya terluka sangat, kenangan yang lepas masih menghimpit saya, kalau ia bahagia tak mengapa tapi ia menyakitkan saya. Kalau awak ada sekarang, mesti awak yang tenangkan saya kan ? Saya rindu awak.

Awak, hati perempuan nie lembut dan rapuh sangat. Saya nie boleh tahan kuat jelesnya tapi bukan cemburu buta. Saya benarkan awak berkawan dengan sesiapa saja tetapi dengan cara yang betol. Eh takkan awak nak orang cop awak CASANOVA kan ? Mesti la tanak ! Tak hot lah dapat title tue. Saya tak minta awak perfect, dengan kekurangan dan kelebihan yang awak ada itu lah perfect bagi saya. :)

Awak, kalau kita kahwin nantikan, tolonglah jangan beri sakit yang sama macam saya rasa sekarang pleaseeee. Permainan hati nie dasyat, hati kalau dah beku memang lagi susah. Awak, ada orang menanti saya, dia terluka dengan saya. Adakah dia itu awak ? Awak, kalau dia itu awak, saya mohon maaf. Tiada niat, cuma saya perlukan masa untuk diri sendiri. Untuk pulihkan diri, hati saya.

Awak, kalau awak kekasih lama saya ? Em entah lah saya tak tahu nak cakap apa cuma saya mohon perubahan kalau awak ialah dia. Saya senang dengan dia cuma saya yakin dia boleh berubah menjadi yang lebih baik. Saya tak demand cuma bila kita dah melangkah ke alam dewasa, banyak benda yang kita kena fikir. Lagi-lagi kalau dh ada komitmen, awak kena lakukan tanggungjawab awak yang sepatutnya. Saya yakin dia mampu buat dan itu kalau awak ialah dia.

Awak, kalau awak seorang insan yang belum saya kenal. Nahhh, awak mesti lagi faham kan apa yang saya rasa sekarang. Takkan awak nak biarkan saya rasa lagi macam sekarang ? Kepercayaan, keikhlasan dan rasa hormat itu yang perlu ada dalam hubungan. Kita perlu sama sama jaga tiga perkara tue and agama paling wajib. Kita perlukan keberkatan. Nanti kalau awak baca entry nie mesti awak sedih sebab isteri awak tengah sedih, kan kan ? :D

Awak, would you do something for me ? Please jaga hati awak. Jangan berpaling arah. Cintalah pada yang satu. Pleaseeee. Kalau awak yakin awak cintakan someone, please berpeganglah kepada keyakinan itu.Dalam agama juga mengajar kita untuk setia, setia kepada Allah. Praktikan semua itu dalam kehidupan. Walau awak sunyi atau bosan, bukan dengan caranya awak bermesra melampau dengan perempuan lain. Manner itu penting. Awak nak isteri awak baik, awak kena baik jugak ! Pleaseeeeee ;(

Awak, nanti ada masa saya tulis lagi untuk awak. Habis sudah tisu dekat rumah nie lap air mata. Haha. Murah sangat kah air mata saya ni ? Selalu sangat menitis, silap silap boleh banjir kot. Haha. Awak, kalau dengan awak, saya nak menangis sebab saya dapat rasa kebahagiaan. Itu yang saya nak pada satu masa nanti. Awak, pelihara hati dan agama awak. Jaga diri awak, jangan cemari diri awak. Baik atau jahat itu satu subjektif, saya yakin percaya dengan awak. Ingat pesanan saya okay. Kuatlah sekarang untuk kebahagiaan akan datang. :)

Yang merindui,

Isterimu.

9 comments:

  1. ayiennnnn..jgn sdih2...cool okeh dearrr....
    bru ja i tpikir nak bt surat tuk kksih...u dlu dah buat...

    ReplyDelete
  2. tak sedih dear (:
    heee.i buat surat untuk suami,u buatlah surat utk kesaih tuh (:

    ReplyDelete
  3. gud!!!hidop jgn sdih2 ok....
    in the making surat tuh...hehhehe

    ReplyDelete
  4. orked : ^_^ .betul.buatlah.tak sbr nk tgk ;p

    ReplyDelete
  5. babe, mintak ur permission nak share this entri dlm blog i, bole ? :)
    tapi i nak adjust - adjust some words. hehehe
    nti i creditkan u.

    ReplyDelete
  6. thnks. hehe. tpi tunggu i free nanti i buat. keke.

    ReplyDelete