saya suka tgk mereka tersenyum (:

"Cukuplah Allah yang menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik – baik pelindung" (Ali Imran 3:173)

Monday, January 3, 2011

main gitar

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua (:

alahai comelnye ! sumber photobucket


Aha meh nak bercerita pasal gitar.Bukan cerita ttg jenis gitar.tapi nk berkongsi cerita ttg aku dan gitar dolu dolu.eceh. ;P.Kalau dulu aku kemain lagi nak belajar gitar,dululah time aku kecik kecik hingusan lagi.sekolah rendah seingat aku.Bila aku tgk abg aku main.amboi aku pun sibuklah dok usha usha gitar abg aku.Adalah satu hari tu yg tibe tibe membantutkan aku tok belajar gitar.huh!.(ce cite ce cite ce cite ;P) .Mcm ni cerita dia,satu hari tu aku tiba tiba rasa nak sgt belajar gitar.(sbb sblm ni aku hentam je men gitar.kuikui).Aku pun peg lah menyibuk kat abg aku,aku tanye lah kat dia..

aku : abg,ajarkan org main gitar !(dgn nada terover excited)
abg : ah.tgn ko pendek mana bole.
aku : bantut terus tergamam.

dan slpas saat tu aku terus terbantut nak blaja gitar.smpaila ke saat ni aku igt lagi ayat abg aku,tp mmg betul pun aku rasa.yelah time tu aku kecik lagikan.so jari jari semua comel comel belaka.tett.comel ke ? ;p .soo mulai saat ni aku tetibe dh semangat balik nk belajar main gitar dan aku mesti dan harus jugak gagahkan diri aku ni.Chayok ! ;DD.lol.sbb ni lah antara list plan aku utk tahun 2011.


ni antara kod asas gitar yg aku dpt dr sebuah blog.mekasih ye org blog tuh ;D

Photobucket
klik sini utk pergi ke blog dia.

yang ats ni semua adalah basic thing yang korang harus tahu.bkn harus tapi dah jadik mesti.sebab ape?kebanyakan lagu bnyk guna kod kod atas ni.kecuali kalau lagu yg berunsur rock ckit dia ada guna kod rock xsilap.

So,bagi korang yang kat luar sana tu yang rasa teringin atau penah kena tegur dengan abg korang(mcm aku ;P )jgnlah cepat putus asa.sbb pada aku dlm bnyk bnyk alat muzik lah,gitar paling senang nak main kalau nak dibandingkan dgn piano or violin ke yang memerlukan kecekapan yang tinggi.sungguh! ;DD

p/s:doakan aku berjaya men gitar.kui kui ;P .arigatoo!hooyeeeh ! ~


No comments:

Post a Comment