saya suka tgk mereka tersenyum (:

"Cukuplah Allah yang menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik – baik pelindung" (Ali Imran 3:173)

Tuesday, January 4, 2011

ORIENTASI BEST!

blerkk!mungkin itulah yg dikatakan oleh yang jelir lidah tu ;P
sumber: my orientasi group 1.hooyehh ! :D


Assalamualaikum dan salam satu m`sia ;D(kesan selepas di orientasi.eceh ;P)

Bila aku tgk budak yang baru masuk kolej ni,tiba tiba teringat aku masa zaman aku dolu dolu.zaman muda muda dulu(eh?dh tua skang ek =.=).macam macam benda aku lalui.yang paling aku tak boleh nak lupa ialah bila masa aku kena orientasi dekat kolej dulu(2009).Hangin satu badan aku bila abg dgn kakak senior dok terpekik pekik dkt telinga aku.bajet ko besar sgtlah.nasiblah aku bukan jenis lawan lawan.(hamboi garangnye aku ;P ).kalau tak abis aku popular satu kolej.HAHA.

ada satu hari tu aku tunjuk otai aku.tapi bila difikir balik.aku buat benda betul ape(ce cite ce cite ;D )haa camniiee.satu ari,lepas je diorang dok asak asak suh sok guling guling ala ala pelakon bollywood ditambah pulak dengan aksi memalukan dekat padang.dgn padang masa tu toksah citer lah.berlecak lecak.al maklumlah baru lepas hujan.terbaik kot!bayangkan cepat ! =.=


dipendekkan cerita dah habis bermandi lecak ibarat kerbau pulang petang..erk=.=,diorang boleh pulak suruh kami semua pergi ke surau berjemaah trus utk maghrib.terus pegi tanpa mandi mandi..tanpa mandi?!what!!!!!!!aku mmg tak puas hati time tu,aku apa lagi terus balik bilik mandi mandi.aku solat je dalam bilik aku.dh habis je solat,aku terus pegi balik surau nak jemaah isyak pulak.sampai je kat surau aku kena tanye dengan exco kerohanian.dia tanye aku kenapa lambat?.aku pon jwblah"takkan kotor kotor nak terus solat kot,tak kusyuk nanti.so pergi bilik mandi lah." korang agak agak akak tu lyn tak ckp aku.?confirm confirm lah tak!dengan muka yang xberapa nak senyum,dia terus ambik pen tulis nama aku atas kertas.(bajet aku takut!).

malam terakhir aku igt lagi aku jadik bidan terjun untuk berlakon sempena majlis penutup.aku kena berlakon ambil watak akak lemau JKO(sebab dia suka sgt sebut lemau bila marah marah).Pergghh bergegar satu audi bila aku dok jerit jerit tiru gaya akak tu jerit lemau lemau dekat budak budak orientasi.tapi bagi aku ini pengalaman manis yang aku tak boleh nak lupa masa aku orientasi.

*lemau-aku rasa mcm biskut yg lemau.xbermaya je.
*JKO -Jawantankuasa Orientasi




ni lah antara pelakon pelakon yang terlibat sama dengan aku.yg pakai baju hijau tu semua budak budak yang kena marah lemau dengan aku.huahua*berlakon.


tapi kan bagi aku lah orientasi ni memang best,best bagi abg abg dengan akak akak senior.yelah time nilah diorang nak tunjuk otai.boleh marah marah diorang.part ni aku paling suke ;P.sbb aku pun pernah buat ;P.kuikui ~

No comments:

Post a Comment