saya suka tgk mereka tersenyum (:

"Cukuplah Allah yang menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik – baik pelindung" (Ali Imran 3:173)

Thursday, January 6, 2011

kisah tergelak

Nak tergelak aku bila ingat balik peristiwa aku dekat sebuah kedai tudung.Aku dengan nada konfiden dan excited nye tanye kat budak yang jaga kedai tuh."er,tudung pashima ada tak ?..haa sebut betul betul..budak tu terdiam kejap,dia pandang dan tanya aku balik..'pashima ?".sambil dia dok bwt muka yg kerut kerut dahi sambil tu dia dok tanye dengan boss dia..'kak,ni pashima ad ker?'tnye budak tu kat boss dia.boss dia pandang aku pastu cakap..'pashmina adalah dik .." .aku yg dah malu ni pon jawab.a`a ye ye pashmina lah tu..".aha.bapak segan,budak tu dok gelakkan aku.geram aku.tapi tape cool je ;P...

meh aku nak cerita tergelak dua..plak pasal perihal budak budak kelas aku.td pg aku ada kelas neurologi 2(yg taktaw google ye).pensyarah yg dok ajar aku ni comel giler.kecik je dia.setiap kali dia ajar,dia selangkan dengan soalan.nak tgk sama ada pelajar dia bagi perhatian tak masa dia mengajar.aku paling cuak bila dia dok tgk list name nak panggil nama tuh.sbb apa,nama aku asyik naik je bila mana mana pensyarah nak tnye soalan.padahal dalam kelas aku ada jugak nama ain.tapi balik balik bila pensyarah sebut je nur ain.aku dah tau nur ain apa dah.bengang jugak.sampai aku dok doa doa biar ain sorang lagi pulak kena panggil.huahua.jahat tak aku ;P .

budak budak biasalah bila pensyarah nak tanya je tunduk je muka.ala malu malu kucng katanyeww ;P.aku buat buat cool padahal tak lah cool mana pun.huhu.lepas satu satu nama kena panggil aku rasa cuak sikit sikit lah.sikit je oke ;P .last last kena dekat sorang budak kelas aku nih.haha.lawak giler kot dia nih.macam cool je.dia budak terengganu.jd paham paham lah sleng(betul ke eja ni) dia.pensyarah tanya soalan kat dia.dia jawab lain dengan bahasa ganu dia tu..aku gelak gelak dengar.dan part yang ni paling aku tak boleh nak lupa dan sampaikan pensyarah tu pun turut sama angguk kepala dan gelak sama kita orang.pensyarah tuh tanya kat dia.."oke oke agak agak awk bape peratus awk faham dari apa yg saya ajar tadi"..semua budak kelas terdiam kejap dok pandang budak tadi...dengan muka yg bajet bajet cool dan comel..dia jawab.."nanti lahh saya tak kira lagi berapa peratusang ni lagi.."huuahuahua..~siyes semua budak gelak tak ingt dunia dengar jawapan dia.adoi..~





agak agak kalo angeline jolie rupa macam ni ad org nak tak ?huahuahua ;P

No comments:

Post a Comment