saya suka tgk mereka tersenyum (:

"Cukuplah Allah yang menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik – baik pelindung" (Ali Imran 3:173)

Thursday, January 27, 2011

KALAU CINTA EPISOD 2

Untuk pergi ke episod lalu.klik SINI


Diambilnya hadiah itu lalu di bukanya."Eh sofia suka!!!!!mama!!.nikon d90!"teriak sofia kegembiraan.
Sofia dengan pantas terus pergi ke ruang tamu mencari mamanya tanda ingin menyampaikan terima kasih atas pemberiaannya itu.
"Mama,thank you so much mama!!sofia dah lama nak yang ni."sofia memeluk erat tubuh mamanya.sedikit air mata kegembiraan mulai membasahi pipinya.
"Eh,nangis pulak dia.dah dah.welcome syg."mama sofia memujuk.
Sofia seorang anak yang rapat dengan mamanya berbanding anak yang lain.semua hal mesti diberitahu mamanya terlebih dahulu.Bagi sofia mama umpama teman karibnya.

Sofia lantas naik semula ke biliknya yang terletak di tingkat atas.Sofia sekeluarga tinggal di bungalow dua tingkat.Walaupun hidup senang,namun keluarga sofia di kagumi kerana sifat rendah diri mereka.

Pada keesokaan paginya,seperti biasa apabila tiba hari ahad.sofia akan berkemas kemas semula untuk pulang ke kolejnya.Sofia selalu sahaja pulang ke rumahnya pada hujung minggu jika kelas tiada,al maklum sahajalah perjalanan menaiki komuter dari rumah dan kolejnya hanya mengambil masa 2 jam sahaja.


Tiba di stesen komuter..
"Mama,nanti minggu hadapan sofia tak dapat nak balik rumah,sebabnya sofia ada kelas sabtu tu ma,mama jaga diri baik baik taw.assalamualaikum."dikucupnya tangan mama serta ayahnya.
"Waalaikummussalam.Sofia,ada duit belanja tak.nah ambillah,"kata mama sofia lantas meletakkan duit ke dalam poket seluar sofia.
"Eh mama nih.takpala.duit biasiswa sofia ada lagi kan."sofia menghulurkan duit itu semula.
"Tak mengapa,duit kalau terdesak nanti."kata mama kepada sofia.
"Terima kasih lagi sekali mama!"sofia bersyukur.

Sofia duduk di dalam komuter di coach wanita.Tapi al maklumlah walaupun sudah tertera coach hanya utk wanita sahaja.kaum adam pun tetap berdegil untuk masuk.Alasan tak perasan.
Sofia terus mengeluarkan buku manga kegemarannya.dibelek buku itu satu persatu.

Ting tong!stesen kl sentral.

Sofia dengan tangkas keluar dari komuter.Seterusnya di ambilnya teksi untuk pergi ke kolejnya.

Sesampai di kolej,sofia lantas teringat...
"Lupa malam semalam aku nak bukak facebook.Sekejap lagi aku buka,"bisik sofia.
Selesai mengemas barang barang di dalam bilik hostelnya sofia dengan tangkas membuka laptop compaqnya yang berwarna biru tua itu.Sofia tinggal bersama seorang romatenya yang mengambil jurusan yang sama dengannya iaitu muzik.
Sofia membuka facebook,kemudian dia memasukkan email serta passwordnya.
"Eh,dia approve aku!,"sofia berkata kata.
"Hamboi suka nya romate kesayangan aku sorang nih!"julia romate sofia memerli
"Eh mana suka,aku ingat dia tanak kawan dengan aku,aku kan tak lawa macam kau julia,"usik sofia.
"Aku lawa?kalau lawa dah berderet lelaki nak dekat aku tau.lain lah kau.sopan santun,lemah lembut.cuma kau tu suka jual mahal sangat."sofia lantas mencebikkan bibir ke arah julia.
"Eh,dia minat muzik juga.sama dengan aku kot",dilihatnya pada info lelaki yang baru mengapprovenya di facebook.
"Ha,bagusla tu,jgn tnggu lama lama kalau dah suka,nanti menyesal,"usik julia.
"Eh kau ni,aku jumpa dia pun tak,"kata sofia kepada julia dengan riak wajah serius.
"Wei,esok..........












bersambung....KALAU CINTA EPISOD 3.thankz for reading (:



No comments:

Post a Comment