saya suka tgk mereka tersenyum (:

"Cukuplah Allah yang menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik – baik pelindung" (Ali Imran 3:173)

Friday, January 21, 2011

Bekas kekasih dtg kembali ?


Jeng3x.tajuk tips yang makin panas kot.Ahahha.tapi aku nak bantu korang yang kat luar sana yang buntu bila benda ni terjadi kat korang.Supaya korang ada panduan dan apa yang patut korang lakukan.

First ! Bertenang.
Bila bekas kekasih korang tak kira lah gf or bf datang balik,perkara yang korang kena buat dulu ialah bertenang.Korang jgn sewenang nak percaya or buat benda yang tak masuk dia akal.Korang kena jadi seorang yang cool walaupun sebenarnya tak.

Second ! Jangan Percaya !
Biasa aku tengok bekas kekasih ni dia akan cuba nak merayu rayu supaya korang kembali atau terima dia balik.Bagi aku,cukuplah sekali korang dengan dia.Jgn sempitkan pemikiran korang hanya pada dia.Sbb apa?bnyk lagi yang kat luar sana yang lebih layak utk korang.Cuba fikir,kalau betul dia sygkan korang dia tak kan tinggalkan korang.even mcm mana pun.so aku nasihatkan jgn percaya sgt dgn rayuan.

Third ! Berfikir panjang.
Dalam situasi ni ada jugak yang terus rembat je balik bekas kekasih dia,tapi bagi aku lah korang jangan fikirkan jangka pendek je,tak mustahil benda yang sama boleh berulang.bukan aku doa yang tak baik.tapi selalu aku tgk dekat kwn kwn aku.dah kapel,pastu clash balikpastu kapel,clash balik ats sbb yang sama.Fikirkan!

Fourth ! Ignore.
Kalau korang rasa kehadiran dia menyusahkan hidup korang,baik korang ignore je dia.Jgn lyn.Buat apa peningkan kepala korang memikirkan psl dia kan.Lebih baik korang fikirkan benda lain yang boleh korang buat.Contoh korang try untuk memajukan diri atau buat perkara yang korang suka,kan lebih baik ?

Fifth ! Tetapkan pendirian.
Dalam hal ni,korang kena bertegas dengan diri korang.Yelah lepas ditinggalkan korang mesti ada tanam azam dalam diri korang yg takkan dengan dia lagi or something yg korang lakukan supaya tak igt dia.So bg aku,korang terusakn lah niat korang,jgn pandang ke belakang,korang kena kedepan.Teguhkan diri korang.Berkeras dengan pilihan dan hati korang spaya korang takkan kecewa untuk kedua kalinya.

Dan yang terakhir.Berdoa.
Jangan lupa untuk berdoa pada DIA.sbb apa DIA lah yang sudi ada dengan korang,susah atau senang.DIA mesti akan bantu korang untuk bagi petunjuk.So jgn pernah berputus asa untuk berdoa. (:

8 comments:

  1. nice tips.. tp x smua org ada komitmen sebegitu.. Kbykan suka menipu diri sndri.. since bdk2 zaman skrg mcm kemaruk dgn cinta.. hehe..

    ReplyDelete
  2. aha.thnk.:D
    aha.kan kan.mungkin baru baru nk bercinta.tak pandai lagi :D

    ReplyDelete
  3. cane plak kalu kta yg jd ex tu?ataupun jadi x-man wakaka

    ReplyDelete
  4. E-one :haha.a`a kan.tape tape next time buat keluang man plak ;p

    ReplyDelete
  5. perghh...siap ade tipsi tipsi lg tuuu...

    ReplyDelete