saya suka tgk mereka tersenyum (:

"Cukuplah Allah yang menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik – baik pelindung" (Ali Imran 3:173)

Saturday, March 31, 2012

Wajib tonton! Review 7 Petala Cinta

Assalamualaikum cinta :D ( ala ala hamka dalam petala cinta sikit :P )

Selamat pagi semua ! ^_^

Minggu lepas saya berpeluang menonton filem 7 petala Cinta di pawagam. Walaupun actually cerita tu dah seminggu keluar tapi tak mengapa. tetap gagah juga tengok macam cerita tu baru keluar hari tu.

Oke back to the tajuk entry. Saya nak buat review sikit pasal cerita ni. Walaupun dah lama, tapi takpe, ini review daripada pandangan saya.

Starting cerita ni sangat menarik. Di mana starting cerita hamka dan nafisah bertunang. Tapi tak nak cerita panjang lebar. Sebab actually cerita ni korang memang wajib tengok ! Sangat bermotivated oke. suka sangat jalan cerita dia, scene dan juga kata2 dalam cerita ni.

Meh layan trailer dia kejap.





Dan yang paling saya suka sekali kata2 bila scene Hamka berkata dengan Nafisah :
" Cinta bukan melemahkan tapi menguatkan, Cinta bukan menyedihkan tapi menggembirakan" .

Dan ada banyak lagi part yg memang boleh dikatakan sangat sweet dan sangat bermakna. Scene kelakar pun ada juga diselitkan.

Serius cakap tak rugi korang tengok cerita ni.. Dan boleh dikatakan lagi best daripada Nur Kasih The Movie. Betul cakap. Kalau saya, saya bagi 9/10 untuk 7 Petala Cinta ni :) .

p/s: Nak lagi feel sila tengok sorang-sorang kat rumah tau :)

No comments:

Post a Comment