saya suka tgk mereka tersenyum (:

"Cukuplah Allah yang menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik – baik pelindung" (Ali Imran 3:173)

Tuesday, February 15, 2011

7biji buku?Itu pun nak kecoh ke?


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua (:

Firstly bagi aku ucap selamat maulidur rasul dulu.Seriously aku terasa sgt rindu pada nabi Muhammad.Muhammad is soo amazing (: .

Dan bersempena hari ni jugak,aku tau ramai yang cuti kan hari ni.Yeay!aku pun.aku suka kot cuti cuti.korang pon ! ;P .Semalam first day aku praktikal dekat Hospital Besar Melaka.First time dtg dah kena marah2 dengan Ketua dekat rehab Physio sana.Bukan aku sorang.Dia marah ramai2 kot.HAHA.tapi siyes aku rasa lawak.Aku taknak take serious memandang aku tahu umor ketua dekat situ dah lanjut.so paham lah perangainya kan,walaupun kdng kdng kita tak bwt salah.

Tapi aku rasa bertambah lucu bila ada sorang member sepraktikal aku,cakap 7biji buku.Dengan tibatiba ketua rehab tu marah marah dekat membe aku tu.'Eh ko ni sekolah ke tak?buku guna biji ke?!..gila menakotkan terperanjat aku.HAHA.itu pun dia nak ambik kira.padahal benda tu kecik je aku rasa..tetibe dia tanya aku."Nur ain!buku guna apa?"aku dengan relaknya jawab."buah lah".HAHA.nasib aku igt.siyes aku pun igt igt lupa.maklumlah aku dah lama tak belajar bahasa melayu berbagai.yang tak boleh blahnya dia siap cakap kat membe aku tuh."Kamu ni sekolah rendah mana dulu ni ha?"HAHA.kelaka tak kelaka kan.adoi.

Nasib sebelum pergi praktikal aku dah cuba celup hati aku ni dalam lilin supaya hati aku jadik keras.Bak kata lecture aku lah kan.Pergi praktikal ni hati kena keras.Walaupun kdng kala kita BETUL.

So aku nak pesan utk diri aku dan korang semua yang dah praktikal atau baru nak praktikal.Korang kena kuat bila tgh praktikal ni.Biarkan org nak cakap korang lembap ke apa ke.Yang penting korang tau diri korangkan kan.Even korang dah buat betul.Diorang still akn cakap dan seboleh boleh nak carik salah korang.Ingat!cuba keraskan hati korang sekeras keras yang boleh. (:

Terima kasih sudi Baca (:

p/s:aku asyik hitung hari nak habis praktikal je ni :D

A.C

No comments:

Post a Comment