saya suka tgk mereka tersenyum (:

"Cukuplah Allah yang menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik – baik pelindung" (Ali Imran 3:173)

Tuesday, February 15, 2011

5 kesilapan bila bercinta

sekadar hiasan


Bagi semua yang masih baru bercinta atau pun dah lama bercinta dan mungkin baru nak bercinta.Jom baca :

1.Terlalu percaya pasangan 100 %
Yang ni aku biasa tgk dkt psgn kekasih,baik wanita atau lelaki tu sendiri.Terlalu memberi kepercayaan 100 % pada pasangan.Bukan tak boleh percaya pada psgn tapi berpada pada.Ni utk kebaikan bersama jugak.

2. Terlalu control pasangan
Ha,yang ni aku paling tak suka tgk.Eh,plz lah bila awek/bf tu nak keluar dgn kwn kwn sekolah dia pun tak perlu lah korang sekat kebebasan dia nak berkawan.Sampaikan hubungan awek/bf tu dgn kwn kwn dah makin jauh disebabkan terlalu nak mengongkong hidup awek/bf tu.

3. Cemburu tak bertempat
Ok.Yang ni aku rasa memang ada je pasangan yang macam tu.Sikit sikit nak cemburu.Tuduh macam macam awek/bf keluar dengan kekasih baru lah.Tolonglah korang jadik matang sikit.bukan tak boleh nak cemburu,tapi mestilah kena pada tempat.dah sampaikan si awek/bf keluar dengan abg/akak sendiri pun dah ckp mcm mcm.Mmg lah parah.

4. Terlalu banyak memberi janji kosong
Tolong lah jangan tabur janji kalau belum lagi jadi nyata.Bukan tak boleh cuma,nanti jika sesuatu terjadik.Mulalah ungkit balik janji dulu dulu tu.nak hidup semati sama sama lah.Lain pulak jadinya kan.

5. Kerap sangat berjumpa
Bukan tak boleh,cuma kalau dah hari hari keluar sama sama,mkn sama sama dan yang mana kolej sama sama tu pun akn pergi kuliah sama.Wake up lah,nanti korang jugak akn rasa jemu sbb hari hari jumpa(itu normal manusia).Bila dah selalu jumpa akn jdk lah mcm2 perkara.So fikirkan lah (:


Tanamkan dalam diri.
"Bercinta sehingga ke gerbang perkahwinan"
Korang yang tentukan sama ada berjaya atau tidak.
So,renung renungkan.
Utk tatapan kita bersama (:

8 comments:

  1. betol tu..sumer diatas saya sokong sangat2..
    so wat releks sudah bila nk bercinta ni

    ReplyDelete
  2. yg kerap sgt berjumpa tu sgt betul .kang bosan plak an .

    ReplyDelete
  3. hehehe...setuju...jgn jadi bodoh sebab CINTA...takut bercinta hari ni...9 bulan lagi da dapat BABY...hahaha...renung-renungkan dan selamat beramal...

    ReplyDelete
  4. bila bercinta macam2 ada.. haha
    kdg2 kelakar pun ade.. tmbah2 cinta monyet

    ReplyDelete
  5. cinta monyet tu cmne? cinta zaman sk0lah ke?

    hmm minat part tanam dlm diri tu! :),
    best entry ni...

    'k0rang yg tentukan berjaya atau tidak' haha..
    insyaAllah :)

    ReplyDelete
  6. nasib baik dh lma xjumpak...dkat sbulan gakla xjumpa...

    ReplyDelete