saya suka tgk mereka tersenyum (:

"Cukuplah Allah yang menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik – baik pelindung" (Ali Imran 3:173)

Wednesday, June 29, 2011

ENTRY BANJIR

Assalamualaikum dan salam sejahtera (:

Pertama sekali nak ucapkan salam israk dan mikraj (:

Bila bercakap pasal banjir mesti teringat time kecik-kecik dulu,yelah masa tu dikatakan kalau hujan je kan mesti akan banjir.sebab rumah pun rendah dan dekat sangat dengan sungai.pastu aku dengan adik apa lagi.mandilah banjir bajet ala ala swimming pool.yelah nak pegi swimming pool pon tak mampu kan time tu ;P

Tapi hari ni setelah sekalian lamanya dah tak banjir.banjir balik kot.tapi rumah dah tinggi sikit. dan jauh dari sungai.kawasan tetap je sama dengan rumah lama dulu.

Aha.well biar gambar je menceritakan semuanya.jom layan ~


Haa yang ni kawasan depan umah aku.OMG !( bak kata syuib sepah ;p)





Yang ni bukan rumah aku tapi rumah makcu aku.dekat dekat sini jugak.rumah dia masuk air.tapi alhamdulillah rumah aku tak.aha.





Haaa yang ni pulak dekat belakang rumah makcu aku.tapi tuannya takda.duduk kuantan.rumah dia ada dua satu dekat sini.*ada je nak inteprem budak budak ni ;P






See!kalau korang nak tahu dekat sini ada jambatan kayu tawwww! sedih tak sedih aku tengok.jambatan tu dah hanyut T_T .byk kenangan kot.kalau nak tau kat sini lah tempat kita orang time kecik-kecik dulu main sakaratulmaut....haaa jeng3x..nak tau apa dia ? nanti aku cerita oke (:




Oke ini lah antara serangga yang aku sempat ambik gambar dia.dia punya melekat kat dinding.tau takut air hang kan ;p .serangga ke ? hehe




ketam melekat dekat dinding?ha.yang ini pelik =.=




dan dalam beberapa minit lepas tu keadaan kembali surut.gambar kat bawah ni :


dah surut sikit.haha.sengaja lah tu pijak air !





Oh sebelum aku terlupa.Haha.time aku kecik-kecik dulu,slalu banjir ke.aku dengan adik mesti buat bot kertas.lumba lumba konon konon..tadi aku buat kot.saje nak suka suka. ;p


Haaaa!korang reti ke buat ni! ;D .aku suka tengok bot kertas ni belayar time banjir.perasaan feeling feeling gitu ;P




Last but not least aku nak ucapkan tahniah dekak pemain Malaysia kita sebab diorang menang lawan Taiwan.tak silap aku 2-1 kan ? bangga aku jadi anak Malaysia taw! (:



mangsa banjir ;p







No comments:

Post a Comment