saya suka tgk mereka tersenyum (:

"Cukuplah Allah yang menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik – baik pelindung" (Ali Imran 3:173)

Tuesday, March 8, 2011

Ketahui JODOH korang (:

Assalamualaikum dan salam sejahtera (:

Setiap manusia di muka bumi ni tak kira lah apa bangsa dan agama sekalipun semuanya telah ditetapkan JODOH dia dari Allah.

JODOH.wajib ker percaya ?
Jawapan dia mesti!
Sbb apa.sbnrnye sejak kita lahir kat muka bumi ni Allah dah tetapkan siapa JODOH kita.Cumanya kita masih tak tau siapa ek jodoh aku ??

Jodoh boleh didefinisikan sebagai pasangan (yg diikat dengan tali pernikahan, terutama secara agama/Islam), serta bersedia menemani sisa hidup kita, dalam suasana duka dan suka, tidak hanya di dunia namun juga di akhirat (terutama di syurga).

Aku selalu fikir yang adakah aku dah jumpa JODOH aku.Manalah tau dekat pasar malam ke.selisih macam tu ke.atau mungkin dikalangan kawan aku sendiri.bila aku fikir sangat lah rumit.Sebab tu mak aku selalu pesan.buat baik dengan semua org macam mana pun orang tu.Yelah mana tau kot kot makcik yang korang benci sgt tu mungkin adalah mak mentua korang suatu hari nanti.siapa taukan. ?

Dan Dulu aku tak tahu pulak yang JODOH ni ada macam macam jenis.Yang ni pun aku dapat tau masa aku tengok filem SYURGA CINTA.Pada sapa yang dah tgk tu,korang igt tak part yg ikram dengan ayah su tu.Biar aku terangkan dengan lebih jelas lagi (:

Terdapat 3 jenis JODOH:

Pertama.
JODOH DARI SYAITAN
Contohnya seorang lelaki dan perempuan berzina,kemudian perempuan itu mengandung dan kemudian baru berkahwin.

Kedua
JODOH DARI JIN
Contohnya seorang lelaki/perempuan menggunakan perempuan/lelaki itu dengan menggunakan bomoh supaya lelaki/perempuan itu berkahwin dengannya.

Terakhir
JODOH DARI ALLAH
Contohnya kamu bertentang mata dengan lelaki/wanita itu lalu jatuh hati dan kemudian nya kamu berdua menikah.

Korang yang tentukan JODOH korang dari siapa.So renungkan~ (:

p/s: saya rindu JODOH saya.Ya Allah.lindungi dia (':

2 comments:

  1. yong ni bila la nk kawen ek.hehehhee

    ReplyDelete
  2. 3 jenis jodoh tu pn mmg mai tau dr syurga cnta...hehe

    ReplyDelete